szczegóły ofert
Trening Umiejętności Społecznych jest formą psychoedukacyjnych zajęć grupowych przeznaczoną dla dzieci z szeroko rozumianymi trudnościami w interakcjach społecznych. Poprzez trudności te rozumie się m. in. wycofanie społeczne, kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji społecznych, brak umiejętności wyrażania własnego zdania, trudności w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich emocji i potrzeb w sposób skuteczny a także akceptowalny społecznie.
Istotą treningu jest nauka konstruktywnych zachowań społecznych, między innymi:
-
nawiązywania poprawnych relacji z rówieśnikami,
-
odczytywania i rozumienia emocji,
-
odpowiednie reagowanie na trudne emocje,
-
przestrzegania zasad i regulaminów,
-
ponoszenia konsekwencji swojego zachowania
-
sposobów reagowania na zaczepki innych,
-
panowania nad własną złością,
-
czekania na swoją kolej,
-
rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami,
-
akceptowania porażki,
-
odczytywania komunikatów niewerbalnych,
-
kontrolowania sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
-
koncentracji uwagi i ćwiczenie tej umiejętności,
-
pohamowania spontanicznych nieakceptowanych społecznie reakcji
Dzięki temu, że Trening Umiejętności Społecznych odbywa się jako „terapia poprzez zabawę” dzieci chętnie w nim uczestniczą. Za swoją pracę dzieci otrzymują pozytywne wzmocnienia zarówno od trenerów jaki i rówieśników, co dodatkowo motywuje je do nauki nowych umiejętności. Pozytywne doświadczenia nabyte w grupie treningowej wzmacniają samoocenę dziecka, co zachęca do powtarzania ich w gronie kolegów, poza grupą terapeutyczną.
Na zajęcia zapraszamy wszystkie dzieci, które są nieśmiałe, wycofane, lękowe, niechętnie podejmują interakcje z innymi dziećmi, dzieci z ADHD, zespołem Aspergera i wysoko funkcjonującym autyzmem.
Wiek uczestników: od 5 roku życia.
Grupy zostaną podzielone wiekowo w zależności od zakwalifikowanych uczestników. Maksymalna wielkość grupy to 10 osób. Kwalifikacja do grupy odbywa się na podstawie indywidualnych konsultacji z dzieckiem i rodzicem.
Termin: wtorek 17.30-18.30 (przewidziany czas trwania programu to rok szkolny)
Cena: 200 zł – płatność z góry za cały miesiąc – pierwsza płatność tydzień przed pierwszymi zajęciami. Nie ma możliwości płatności za pojedyncze zajęcia.
Zapisy: 601 092 442
Trening prowadzą: Izabela i Sebastian Stafeccy, certyfikowani trenerzy Treningu Umiejętności Społecznych oraz Treningu Kontroli Złości.

Warsztaty plastyczne dla dzieci i młodzieży
Studia z natury, malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba. Komponowanie form płaskich i przestrzennych.
instruktor: Katarzyna Arabudzka
poniedziałki 17.30.-19.00.

Plastyka dla najmłodszych
czwartki - godzina 17.00
grupa stworzona dla dzieci w wieku 4-6 lat
wszystkie techniki, różnorodne materiały
dziecięca wyobraźnia pracuje pełną parą :-)
instruktor: Ewa Kamieniecka
zajęcia malarskie - Akwarela
wtorki - godzina 17.00 - dzieci 5- 9 lat
czwartki - godzina 17.30 - dzieci 10-13 lat
technika malarska: akwarela
instruktor: Mirosława Dziarnowska
ZABAWA w TEATR
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 4-12 lat
grupa 1: 4-7 lat
grupa 2: 7-12 lat
Dzięki uczestnictwu w zajęciach teatralnych dzieci mają możliwość kontaktu z różnorodnymi formami sztuki. Teatr stanowi bowiem syntezę wszelkich środków artystycznego wyrazu, łączy w sobie plastykę, muzykę, słowo i ruch. Zabawa w teatr umożliwia dzieciom spełnić ich naturalne potrzeby i skłonności – poznawanie i naśladowanie świata, zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi na temat otaczającej je rzeczywistości oraz nieskrępowanego wyrażania emocji.
Wprowadzenie dzieci w świat sztuki poprzez zabawę, przynosi im wiele korzyści. Rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija umiejętności ruchowe oraz zwiększa poczucie własnej wartości. Poprzez uczestnictwo w zabawach teatralnych dzieci nieśmiałe, pochłonięte zabawą zapominają o nieśmiałości, zyskują odwagę i pewność siebie. Dzieci bardziej ekspresyjne, mające problem ze skupieniem się na jednej konkretnej rzeczy uczą się koncentracji i skupienia, bowiem bardzo ważnym aspektem zajęć teatralnych jest nauka oraz ćwiczenie tych właśnie umiejętności, niezbędnych nie tylko podczas pracy nad etiudą czy przedstawieniem, ale również w szkole podczas nauki.
Teatr uczy szacunku do pracy drugiego człowieka, uczy współdziałania w grupie oraz ćwiczy cierpliwość poprzez oczekiwanie na „swoją kolej”. Duże korzyści dzieci wynoszą z zabaw teatralnych, w których nie posługują się gotowym tekstem lecz mówią własnymi słowami, improwizują. Dzięki temu rozwijają kompetencje językowe, uczą się poprawnego i jasnego wyrażania myśli, zwiększają zasób słownictwa, próbując dobierać słowa najbardziej odpowiednie w danej sytuacji, scenie. Równie wartościowa jest zabawa w inscenizację utworów literackich, opowiadań, wierszy, legend, baśni czy też scen z filmów dla dzieci.
Zabawy teatralne wywierają duży wpływ na kształtowanie charakteru i osobowości dzieci, wyostrzają zmysł obserwacji, uczą wyrażania i kontrolowania emocji oraz pewności siebie. Dają także możliwość wspólnego działania i wspólnej radości z osiągniętego celu. Są jednym z efektywnych środków wychowania wszechstronnego.
Cele zajęć:
• rozbudzanie wyobraźni,
• kształtowanie pewność siebie,
• nabycie i ćwiczenie umiejętności koncentracji,
• nauczenie współdziałania w grupie,
• pobudzenie twórczego myślenia,
• zwalczanie wstydu przed publicznymi wystąpieniami,
• rozwijanie pozytywnych cech charakteru, takich jak tolerancja, życzliwość, otwartość, szczerość,
• rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,
• wdrażanie do samodzielności,
• ćwiczenie pamięci,
• poznanie podstawowych zagadnień związanych z teatrem,
• doskonalenie mimiki, ekspresji i plastyki ciała,
• pobudzanie do twórczej aktywności,
• wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,
• ćwiczenie narządów mowy.
• nauka cierpliwości
Metody pracy:
• zabawy integracyjne,
• pedagogika zabawy,
• ćwiczenia koncentracji,
• zabawy teatralne,
• ćwiczenia dramowe,
• ćwiczenia narządów mowy - ćwiczenia dykcyjne i techniki oddechowe,
• improwizacje aktorskie.
wtorek godz. 16.00-17.30
Instruktorzy: Izabela Stafecka (aktorka, pedagog teatralny, studentka psychologii), Sebastian Stafecki (aktor, pedagog teatralny, reżyser)

Zajęcia z gry na pianinie, keyboardzie oraz na flecie prowadzi pan Krzysztof Dąbrowski - laureat ogólnopolskiego konkursu NAUCZYCIEL MUZYKI 2015.
Polska Rada Muzyczna nagrodziła go za wszechstronność i kreatywność w pracy pedagogicznej, a w plebiscycie internetowym przyznano mu trzecie miejsce wśród Złotej Dziesiątki wybranej przez jury. Gala wręczenia nagród odbyła się 19 marca w Sali Koncertowej Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie.”
https://www.youtube.com/watch?v=h6iOd0pfZ9c&feature=youtu.be&t=12m29s
http://www.polskieradio.pl/10/3951/Artykul/1598315,Nawiedzeni-23032016-1110