szczegóły ofert

Trening Umiejętności Społecznych jest formą psychoedukacyjnych zajęć grupowych   przeznaczoną dla dzieci z szeroko rozumianymi trudnościami w interakcjach społecznych. Poprzez trudności te rozumie się m. in. wycofanie społeczne, kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji społecznych, brak umiejętności wyrażania własnego zdania, trudności w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich emocji i potrzeb w sposób skuteczny a także akceptowalny społecznie.

 

Istotą treningu jest nauka konstruktywnych zachowań społecznych, między innymi:

  •  nawiązywania poprawnych relacji z rówieśnikami,

  •  odczytywania i rozumienia emocji,

  • odpowiednie reagowanie na trudne emocje,

  •  przestrzegania zasad i regulaminów,

  •  ponoszenia konsekwencji swojego zachowania

  •  sposobów reagowania na zaczepki innych,

  •  panowania nad własną złością,

  •  czekania na swoją kolej,

  •  rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami,

  •  akceptowania porażki,

  •  odczytywania komunikatów niewerbalnych,

  •  kontrolowania sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,

  •  koncentracji uwagi i ćwiczenie tej umiejętności,

  • pohamowania spontanicznych nieakceptowanych społecznie reakcji

 

Dzięki temu, że Trening Umiejętności Społecznych odbywa się jako „terapia poprzez zabawę” dzieci chętnie w nim uczestniczą. Za swoją pracę dzieci otrzymują pozytywne  wzmocnienia zarówno od trenerów jaki i rówieśników, co dodatkowo motywuje je do nauki nowych umiejętności. Pozytywne doświadczenia nabyte w grupie treningowej wzmacniają samoocenę dziecka, co zachęca do powtarzania ich w gronie kolegów, poza grupą terapeutyczną.

 

Na zajęcia zapraszamy wszystkie dzieci, które są nieśmiałe, wycofane, lękowe, niechętnie podejmują interakcje z innymi dziećmi, dzieci z ADHD, zespołem Aspergera i wysoko funkcjonującym autyzmem.

 

Wiek uczestników: od 5 roku życia.

Grupy zostaną podzielone wiekowo w zależności od zakwalifikowanych uczestników. Maksymalna wielkość grupy to 10 osób. Kwalifikacja do grupy odbywa się na podstawie indywidualnych konsultacji z dzieckiem i rodzicem.

Termin:  wtorek 17.30-18.30  (przewidziany czas trwania programu to rok szkolny)

 

Cena:  200 zł – płatność z góry za cały miesiąc – pierwsza płatność tydzień przed pierwszymi zajęciami. Nie ma możliwości płatności za pojedyncze zajęcia.

 

Zapisy: 601 092 442

Trening prowadzą: Izabela i Sebastian Stafeccy, certyfikowani trenerzy Treningu Umiejętności Społecznych oraz Treningu Kontroli Złości.

Warsztaty plastyczne dla dzieci i młodzieży

Studia z natury, malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba. Komponowanie form płaskich i przestrzennych.

 

instruktor: Katarzyna Arabudzka 

poniedziałki  17.30.-19.00.

 

Plastyka dla najmłodszych

czwartki - godzina 17.00

grupa stworzona dla dzieci w wieku 4-6 lat

wszystkie techniki, różnorodne materiały

dziecięca wyobraźnia pracuje pełną parą  :-) 

instruktor: Ewa Kamieniecka

Plastusie.jpg

zajęcia malarskie - Akwarela

wtorki - godzina 17.00 - dzieci  5- 9 lat

czwartki - godzina 17.30 - dzieci 10-13 lat

technika malarska: akwarela

instruktor: Mirosława Dziarnowska

Akwarele_zajęcia.jpg

ZABAWA w TEATR

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 4-12 lat

 

grupa 1: 4-7 lat

grupa 2: 7-12 lat

            Dzięki uczestnictwu w zajęciach teatralnych dzieci mają możliwość kontaktu z różnorodnymi formami sztuki. Teatr stanowi bowiem syntezę wszelkich środków artystycznego wyrazu, łączy w sobie plastykę, muzykę, słowo i ruch. Zabawa w teatr umożliwia dzieciom spełnić ich naturalne potrzeby i skłonności – poznawanie i naśladowanie świata, zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi na temat otaczającej je rzeczywistości oraz nieskrępowanego wyrażania emocji.

            Wprowadzenie dzieci w świat sztuki poprzez zabawę, przynosi im wiele korzyści. Rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija umiejętności ruchowe oraz zwiększa poczucie własnej wartości. Poprzez uczestnictwo w zabawach teatralnych dzieci nieśmiałe, pochłonięte zabawą zapominają o nieśmiałości, zyskują odwagę i pewność siebie. Dzieci bardziej ekspresyjne, mające problem ze skupieniem się na jednej konkretnej rzeczy uczą się koncentracji i skupienia, bowiem bardzo ważnym aspektem zajęć teatralnych jest nauka oraz ćwiczenie tych właśnie umiejętności, niezbędnych nie tylko podczas pracy nad etiudą czy przedstawieniem, ale również w szkole podczas nauki.

            Teatr uczy szacunku do pracy drugiego człowieka, uczy współdziałania w grupie oraz ćwiczy cierpliwość poprzez oczekiwanie na „swoją kolej”. Duże korzyści dzieci wynoszą z zabaw teatralnych, w których nie posługują się gotowym tekstem lecz mówią własnymi słowami, improwizują. Dzięki temu rozwijają kompetencje językowe, uczą się poprawnego i jasnego wyrażania myśli, zwiększają zasób słownictwa, próbując dobierać słowa najbardziej odpowiednie w danej sytuacji, scenie. Równie wartościowa jest zabawa w inscenizację utworów literackich, opowiadań, wierszy, legend, baśni czy też scen z filmów dla dzieci.

            Zabawy teatralne wywierają duży wpływ na kształtowanie charakteru i osobowości dzieci, wyostrzają zmysł obserwacji, uczą wyrażania i kontrolowania emocji oraz pewności siebie. Dają także możliwość wspólnego działania i wspólnej radości z osiągniętego celu. Są jednym z efektywnych środków wychowania wszechstronnego.

 

Cele zajęć:

•    rozbudzanie wyobraźni,

•    kształtowanie pewność siebie,

•    nabycie i ćwiczenie umiejętności koncentracji,

•    nauczenie współdziałania w grupie,

•    pobudzenie twórczego myślenia,

•    zwalczanie wstydu przed publicznymi wystąpieniami,

•    rozwijanie pozytywnych cech charakteru, takich jak tolerancja, życzliwość, otwartość, szczerość,

•    rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,

•    wdrażanie do samodzielności,

•    ćwiczenie pamięci,

•    poznanie podstawowych zagadnień związanych z teatrem,

•    doskonalenie mimiki, ekspresji i plastyki ciała,

•    pobudzanie do twórczej aktywności,

•    wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,

•    ćwiczenie narządów mowy.

•    nauka cierpliwości

 

Metody pracy:

•    zabawy integracyjne,

•    pedagogika zabawy,

•    ćwiczenia koncentracji,

•    zabawy teatralne,

•    ćwiczenia dramowe,

•    ćwiczenia narządów mowy - ćwiczenia dykcyjne i techniki oddechowe,

•    improwizacje aktorskie.

wtorek  godz. 16.00-17.30

 

Instruktorzy:  Izabela Stafecka (aktorka, pedagog teatralny, studentka psychologii), Sebastian Stafecki (aktor, pedagog teatralny, reżyser)

Zajęcia z gry na pianinie, keyboardzie oraz na flecie prowadzi pan Krzysztof Dąbrowski - laureat ogólnopolskiego konkursu NAUCZYCIEL MUZYKI 2015.

Polska Rada Muzyczna nagrodziła go za wszechstronność i kreatywność w pracy pedagogicznej, a w plebiscycie internetowym przyznano mu trzecie miejsce wśród Złotej Dziesiątki wybranej przez jury. Gala wręczenia nagród odbyła się 19 marca w Sali Koncertowej Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie.”

   

https://www.youtube.com/watch?v=h6iOd0pfZ9c&feature=youtu.be&t=12m29s

 

http://www.polskieradio.pl/10/3951/Artykul/1598315,Nawiedzeni-23032016-1110

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=252107165131813&id=100009975942617&fref=nf&pnref=story 

Dąbrowski1.jpg